nedjelja, 12. rujna 2010.

Neobična slastica...

      
Danas sam vas odlučila počastiti. Da, baš tako. Ako se uzme u obzir da je ovo deseti post po redu, da sad već imam približno toliko sljedbenica, da je nedjelja..., a patriot u meni viče i "osvojili smo zlato!!!" onda je nedvojbeno da razloga ima. Recept za ovu nesvakidašnju slasticu dobila sam od prijateljice, koja ga je dobila od šogorice, a šogorica...No, znate kako to već biva s receptima - iz ruke u ruku. :) Otkud izvorno potječe, zaista ne znam, premda bih voljela da je drugačije.

Pa što je to tako posebno u ovoj tortici, za koju se na prvi pogled i ne može reći da očaravajuće izgleda? Sastojci. Zapravo jedan od sastojaka, a to je - cikla! Da, dobro ste pročitali. Ako je u vašoj obitelji situacija poput one u mojoj, gdje je cikla na stolu počesto samo u teglici, brižno spremljena po bakinu receptu, onda ćete vjerojatno biti iznenađeni okusom koji ima u ovoj kombinaciji. Budući da su mi neki od sastojaka bili nedostupni, recept sam prilagodila vrsti brašna i šećera kakav sam imala, stavljajući naglasak na koricu naranče. I okus je fantastičan, a o mirisu da ne govorim... No, najbolje da torticu probate sami i uvjerite se, zato ću s radošću s vama podijeliti recept.

Recept:

7 dkg ribane čokolade
10 dkg brašna
5 dkg šećera
5 dkg mljevenih badema
0,5 dcl ulja
1 dcl soka od jabuke
7 dkg ribane cikle
ribana korica naranče
na vrh noža praška za pecivo
na vrh noža sode bikarbone
vrećica vanilin šećera


Pomiješajte čokoladu, brašno, šećer, vanilin šećer, prašak za pecivo, sodu bikarbonu, bademe te ribanu koricu naranče. Dolijte ulje, te sok od jabuke, a potom u to naribajte ciklu. Sve dobro promiješajte i izlijte u namašćen kalup. Pecite na 180 stupnjeva C otprilike 45 min (provjerite štapićem, ako ostane pomalo vlažan tortica je spremna). Na kraju ohlađenu torticu prelijte glazurom od čokolade. Ja ju obično poslužim uz nježno utučeno, nezaslađeno slatko vrhnje i komadiće svježe naranče dok je čokolada još topla. :-)

Ovaj moj "prilagođeni" recept mjerama odgovara malom kalupu za torte, no slobodno eksperimentirajte. I još nešto; najbolje da cikla bude svježa jer tada ribanjem pušta sok i daje biskvitu šarmantnu crvenu boju. Jedino što bih još predložila je da potencijalnim kušačima ne otkrijete unaprijed sastojke, jer svi se prevare misleći da se radi o nekom neobičnom kandiranom voću i ostanu u čudu kad im napomenete da je riječ o običnoj cikli. :) Što mi još preostaje da kažem osim, što je na stolu - posluženo je!


MISAO DANA:
"Malo hrane i srdačna dobrodošlica čine veselu gozbu!" 
                                                                                      (William Shakespeare)

3 komentara:

  1. Mnogo mi se sviđa ovaj deo sa cveklom!!!
    ...baš mislim da ću napraviti ovu "voćnu" tortu za dečiji rođendan...

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo je zaista neobičan recept. Ali ja sam uvijek za nova kulinarska eksperimentiranja, pa zašto ne i ovo. Ali stvarno ne smijem otkriti mojima sastojke (spadaju u red onih: Joj neeee. Neću ... bez obzira što nisu probali). Lijep pozdrav:))

    OdgovoriIzbriši
  3. Ma nećete se razočarati sigurno! Ah, Sandra i kod mene je tako, zato sam im rekla tek nakon što su oblizali tanjure...njih, kažu, okusom pomalo podsjeća na jaffa keks, pa ako vole jaffu onda će im i tortica bit fina...:)

    OdgovoriIzbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...